Bhagavad-gītā nii nagu see on 6.11-12
śucau deśe pratiṣṭhāpya
sthiram āsanam ātmanaḥ
nāty-ucchritaḿ nāti-nīcaḿ
cailājina-kuśottaram
tatraikāgraḿ manaḥ kṛtvā
yata-cittendriya-kriyaḥ
upaviśyāsane yuñjyād
yogam ātma-viśuddhaye
śucau — pühitsetud; deśe — paika;
pratiṣṭhāpya — asetades; sthiram — kindla;
āsanam — istme; ātmanaḥ — tema oma; na — mitte;
ati — liiga; ucchritam — kõrge; na — ega;
ati — liiga; nīcam — madal; caila-ajina — pehmest
riidest ja hirvenahast; kuśa — ja kuśa rohust;
uttaram — kate; tatra — seejärel; eka-agram — ainult
ühele objektile keskendunult; manaḥ — mõistus; kṛtvā — tehes;
yata-citta — kontrollides mõistust; indriya — meeli;
kriyaḥ — ja tegevusi; upaviśya — istudes;
āsane — istmel; yuñjyāt — peab sooritama; yogam — jooga
praktikat; ātma — süda; viśuddhaye — puhastamiseks.
TÕLGEJooga praktiseerimiseks tuleb minna eraldatud paika, puistata
maapinnale kuśa rohtu ning seejärel katta see hirvenaha ja pehme riidega.
Istekoht ei tohi olla ei liiga kõrge ega liiga madal ning see peab asetsema
pühas paigas. Joogi peab istuma väga sirgelt ning praktiseerima südame
puhastamiseks joogat, kontrollides mõistust, meeli ja tegevusi, keskendades oma
mõistuse ühele punktile.
SELGITUS"Püha paiga" all mõeldakse siin paika, kuhu sooritatakse
palverännakuid. Indias lahkuvad kõik joogid, transtsendentalistid ja pühendunud
kodust ja asuvad elama pühadesse paikadesse nagu Prayāga, Mathurā, Vṛndāvana,
Hṛṣīkeśa ja Hardwar ning praktiseerivad üksinduses joogat seal, kus voolavad
pühad jõed nagu Yamunā ja Ganges. Kuid tihtipeale pole see võimalik, eriti
Lääne inimeste jaoks. Niinimetatud joogaühingud suurtes linnades võivad olla
edukad materiaalse kasu saamisel, kuid tegeliku jooga praktiseerimise jaoks on
sellised paigad kõlbmatud. See, kes ei oma enese üle kontrolli ning kelle
mõistus pole häirimatu, ei saa meditatsiooni praktiseerida. Seepärast öeldakse
"Bṛhan-nāradīya Purāṇas", et käesoleval kali ajastul, mil inimesed ei ela
valdavalt kuigi kaua, mil nende progress vaimse eneseteadvustamise teel on
aeglane ning neid häirivad pidevalt erinevad mured, on parimaks vahendiks
vaimsel eneseteadvustamisel Jumala püha nime kordamine.
harer nāma harer nāma
harer nāmaiva kevalam
kalau nāsty eva nāsty eva
nāsty eva gatir anyathā
"Sellel tülide ja silmakirjalikkuse ajastul on ainsaks vahendiks
vabanemise saavutamisel Jumala püha nime kordamine. Pole teist teed. Pole teist
teed. Pole teist teed."
<<<< >>>>