Bhagavad-gītā nii nagu see on 5.21
bāhya-sparśeṣv asaktātmā
vindaty ātmani yat sukham
sa brahma-yoga-yuktātmā
sukham akṣayam aśnute
bāhya-sparśeṣu — välises meelenaudingus;
asakta-ātmā — see, kes ei ole kiindunud; vindati — naudib;
ātmani — eneses; yat — seda, mis; sukham — õnn;
saḥ — tema; brahma-yoga — Brahmanile keskendumise läbi;
yukta-ātmā — enesega ühendatud; sukham — õnne;
akṣayam — piiritut; aśnute — naudib.
TÕLGESelline vabanenud inimene ei ole kiindunud materiaalsetesse
meelelistesse naudingutesse, vaid viibib pidevalt transis, kogedes naudinguid
enese sees. Sel viisil kogeb eneseteadvustamiseni jõudnud inimene piiritut
õnne, sest ta on keskendunud Kõrgeimale.
SELGITUSVäljapaistev Kṛṣṇa pühendunu Śrī Yāmunācārya on öelnud:
yad-avadhi mama cetaḥ kṛṣṇa-pādāravinde
nava-nava-rasa-dhāmany udyataḿ rantum āsīt
tad-avadhi bata nārī-sańgame smaryamāne
bhavati mukha-vikāraḥ suṣṭhu niṣṭhīvanaḿ ca
"Kuna ma olen rakendanud end Kṛṣṇa teenimisse transtsendentaalses
armastuses, kogedes Temas alati uut naudingut, sülitan ma mõttele
seksuaalnaudingust ning iga kord, kui see mulle meenub, tõmbuvad mu huuled
vastikusest kokku."
Brahma-yoga või Kṛṣṇa teadvuse tasandil viibiv inimene on
sedavõrd süvenenud Jumala armastuslikku teenimisse, et ta kaotab huvi
materiaalsete meeleliste naudingute vastu. Materiaalses mõttes on kõrgeim
nauding seks. Kogu maailm pöörleb seksi lummuses ning materialistlik inimene ei
suuda ilma seksuaalse motivatsioonita üldse töötada. Kuid inimene, kes on
rakendanud end Kṛṣṇa teadvuse arendamisse, võib töötada seksuaalnaudingust
loobudes veelgi suurema jõuga. See on vaimse eneseteadvustamise test. Vaimne
eneseteadvustamine ja seksuaalnaudingud ei käi kokku. Kuna Kṛṣṇa teadvuses
viibiv inimene on vabanenud hing, siis ei huvita teda meelelised naudingud.
<<<< >>>>