Bhagavad-gītā nii nagu see on 11.43
pitāsi lokasya carācarasya
tvam asya pūjyaś ca gurur garīyān
na tvat-samo 'sty abhyadhikaḥ kuto 'nyo
loka-traye 'py apratima-prabhāva
pitā — isa; asi — Sina oled;
lokasya — kogu maailma; cara — liikuva; acarasya — ja
liikumatu; tvam — Sina oled; asya — selle;
pūjyaḥ — kummardatav; ca — samuti; guruḥ — õpetaja;
garīyān — hiilgusrikas; na — mitte kunagi;
tvat-samaḥ — Sinuga võrdne; asti — on olemas;
abhyadhikaḥ — võimsam; kutaḥ — kuidas on see võimalik;
anyaḥ — teine; loka-traye — kolmes planetaarsüsteemis;
api — samuti; apratima-prabhāva — oo, mõõtmatu jõud.
TÕLGESina oled isaks kõigele selles kosmilises avaldumises, nii
liikuvale kui ka liikumatule. Sina oled selle kummardatav juht, kõrgeim vaimne
õpetaja. Keegi pole Sinuga võrdne ning keegi ei saa olla Sinuga üks. Kuidas
saakski siis veel olla kolmes maailmas kedagi, kes oleks Sinust võimsam, oo,
mõõtmatu jõu Valitseja!
SELGITUSJumala Kõrgeim Isiksus, Kṛṣṇa, on kummardatav, nii nagu isa on
kummardatav oma pojale. Ta on vaimne õpetaja, sest algselt andis Tema vedalikud
teadmised edasi Brahmāle, ning hetkel õpetab ta "Bhagavad-gītāt" Arjunale.
Seega on Kṛṣṇa algne vaimne õpetaja, ning iga praegune autoriteetne vaimne
õpetaja peab asuma Kṛṣṇast algavas õpilasjärgnevusahelas. Olemata Kṛṣṇa
esindaja, pole võimalik saada vaimseks õpetajaks, kes suudaks anda teadmisi
transtsendentaalsetel teemadel.
Jumalale avaldatakse lugupidamist igas suhtes. Tema võimsus on
mõõtmatu. Pole kedagi, kes oleks võimsam kui Jumala Kõrgeim Isiksus, Kṛṣṇa,
sest pole kedagi, kelle avaldumine, olgu see vaimne või materiaalne, oleks
võrdne Kṛṣṇaga või Temast kõrgem. Kõik asuvad Temast madalamal. Keegi ei suuda
Teda ületada. Seda kinnitatakse "Śvetāśvatara Upaniṣadis" (6.8):
na tasya kāryaḿ karaṇaḿ ca vidyate
na tat-samaś cābhyadhikaś ca dṛśyate
Kõigekõrgemal Jumalal, Kṛṣṇal on samuti meeled ja keha nagu igal
tavalisel inimesel, kuid Kṛṣṇa puhul ei erine Tema meeled, keha ja mõistus
Temast Endast. Rumalad inimesed, kes ei tunne Kṛṣṇat täielikult, arvavad, et
Kṛṣṇa erineb Oma hingest, mõistusest, südamest ja kõigest muust. Ent Kṛṣṇa on
absoluutne ning seetõttu on Tema tegevused ja energiad kõrgeimad. Samuti
öeldakse pühakirjades, et Kṛṣṇa meeled erinevad meie meeltest. Ühe oma meelega
võib Ta sooritada kõiki meelelisi tegevusi, mis tähendab, et Tema meeled ei ole
ebatäiuslikud ega piiratud. Keegi ei saa olla Temast võimsam või Temaga võrdne,
kõik asuvad Temast madalamal.
Kõrgeima Isiksuse teadmised, jõud ja tegevused on kõik
transtsendentaalsed. "Bhagavad-gītās" (4.9) öeldakse:
janma karma ca me divyam
evaḿ yo vetti tattvataḥ
tyaktvā dehaḿ punar janma
naiti mām eti so 'rjuna
Igaüks, kes tunneb Kṛṣṇa transtsendentaalset keha, tegevusi ja
täiuslikkust, pöördub pärast oma kehast lahkumist tagasi Tema juurde ega naase
sealt enam kunagi siia haletsusväärsesse maailma. Seepärast peaks igaüks
teadma, et Kṛṣṇa tegevused erinevad teiste isiksuste tegevustest. Parim viis
selle mõistmiseks on järgida Kṛṣṇa põhimõtteid. See juhib inimese
täiuslikkuseni. Samuti öeldakse pühakirjades, et pole kedagi, kes valitseks
Kṛṣṇa üle — kõik on Tema teenrid. Seda kinnitatakse
"Caitanya-caritāmṛtas" (“di 5.142):
ekale īśvara kṛṣṇa, āra saba bhṛtya.
"Ainult Kṛṣṇa on Jumal, kõik teised on Tema teenrid." Kõik täidavad vaid Kṛṣṇa
korraldusi. Pole kedagi, kes saaks Tema korraldusi eirata. Kõik tegutsevad Tema
juhenduse kohaselt, olles Tema järelevalve all. Nagu öeldakse
"Brahma-saḿhitās", on Kṛṣṇa kõikide põhjuste põhjus.
<<<< >>>>