Bhagavad-gītā nii nagu see on 3.5
na hi kaścit kṣaṇam api
jātu tiṣṭhaty akarma-kṛt
kāryate hy avaśaḥ karma
sarvaḥ prakṛti-jair guṇaiḥ
na — ega; hi — kindlasti;
kaścit — igaüks; kṣaṇam — üht hetke; api — samuti;
jātu — igal ajal; tiṣṭhati — jääb; akarma-kṛt — mitte
midagi tegemata; kāryate — sunnitakse tegema; hi — kindlasti;
avaśaḥ — abitult; karma — töö; sarvaḥ — kõik;
prakṛti-jaiḥ — tekkinud materiaalse looduse guṇadest;
guṇaiḥ — omaduste poolt.
TÕLGEIgaüks on sunnitud abitult tegutsema vastavalt omadustele, mis
ta on omandanud materiaalse looduse guṇadelt, ning seetõttu ei saa mitte keegi
hetkekski hoiduda midagi tegemast.
SELGITUSElusolendi aktiivsust ei põhjusta mitte tema viibimine
materiaalses kehas, vaid selline on tema kui hinge algne olemus. Vaimse hinge
kohalolekuta ei saa materiaalne keha liikuda. Keha on vaid elutu
liikumisvahend, mida juhib vaimne hing, kes on alati aktiivne ning keda pole
võimalik hetkekski seisatada. Seepärast tuleb vaimne hing hõivata kasuliku
tööga Kṛṣṇa teadvuses, sest vastasel juhul võtab ta omaks illusoorse energia
poolt peale surutud tegevused. Puutudes kokku materiaalse energiaga, omandab
vaimne hing materiaalsed guṇad ning puhastamaks hinge sellisest ühendusest,
tuleb hõivata end śāstrates ettekirjutatud kohustuste täitmisega. Ning kui
hing on hõivatud oma loomupärase tegevusega, s.o. Kṛṣṇa teadvuses töötamisega,
siis kõik, mida ta teeb, toob talle ainult kasu. Seda kinnitatakse
"Śrīmad-Bhāgavatamis" (1.5.17):
tyaktvā sva-dharmaḿ caraṇāmbujaḿ harer
bhajann apakvo 'tha patet tato yadi
yatra kva vābhadram abhūd amuṣya kiḿ
ko vārtha āpto 'bhajatāḿ sva-dharmataḥ
"Kui inimene teeb algust Kṛṣṇa teadvuse arendamisega, siis isegi
juhul, kui ta ei täida
śāstrates ette kirjutatud kohustusi ega soorita
pühendunud teenimist korrektselt, ja isegi siis, kui ta sellelt tasandilt
langeb, ei kaota ta midagi ega saa talle osaks mingit kahju. Ent kui inimene
järgib kõiki
śāstrates antud juhendusi, ent ei viibi Kṛṣṇa teadvuses, mis
kasu võiks ta siis oma tegevusest saada?" Seega on puhastumisprotsess vajalik
Kṛṣṇa teadvuse tasandile jõudmiseks. Seepärast on nii
sannyāsa kui iga teise
puhastumisprotsessi ülesandeks aidata inimesel jõuda oma lõpliku eesmärgini,
milleks on Kṛṣṇa teadvus. Seda eesmärki saavutamata võib kogu tegevust pidada
edutuks.
<<<< >>>>