Bhagavad-gītā nii nagu see on 3.10
saha-yajñāḥ prajāḥ sṛṣṭvā
purovāca prajāpatiḥ
anena prasaviṣyadhvam
eṣa vo 'stv iṣṭa-kāma-dhuk
saha — koos; yajñāḥ — ohverdused;
prajāḥ — generatsioonid; sṛṣṭvā — luues;
purā — iidselt; uvāca — ütles; prajā-patiḥ — olendite
Jumal; anena — seeläbi; prasaviṣyadhvam — olge üha õnnelikumad;
eṣaḥ — see; vaḥ — teie; astu — olgu;
iṣṭa — kõikide ihaldamisväärsete asjade; kāma-dhuk — andja.
TÕLGELoome alguses lõi kõikide olendite Jumal inimeste ja
pooljumalate generatsiooni koos Viṣṇu rahuldamiseks mõeldud ohverdustega ning
õnnistas neid, öeldes: "Olge õnnelikud selle yajña [ohverduse] abil, sest selle
sooritamine annab teile kõik, mida te vajate õnnelikuks eluks ning vabanemise
saavutamiseks."
SELGITUSKõikide olendite Jumala (Viṣṇu) poolt loodud materiaalne loome on
võimalus tingimustest sõltuvatele hingedele pöörduda tagasi koju — Jumala
juurde. Kõik materiaalses loomes viibivad elusolendid sõltuvad materiaalsest
loodusest, sest nad on unustanud oma suhted Viṣṇuga ehk Kṛṣṇaga, s.o. Jumala
Kõrgeima Isiksusega. Vedalikes pühakirjades antud juhenduste eesmärgiks on
aidata meil mõista seda igavest suhet, nii nagu kinnitatakse "Bhagavad-gītās":
vedaiś ca sarvair aham eva vedyaḥ. Jumal ütleb, et "Vedade" eesmärk on mõista
Teda. Vedalikes hümnides öeldakse: patiḿ viśvasyātmeśvaram. Seega on
elusolendite valitseja Jumala Kõrgeim Isiksus, Viṣṇu. "Śrīmad-Bhāgavatamis"
(2.4.20) kirjeldab Śrīla Śukadeva Gosvāmī Jumalat kui patit mitmel erineval
moel:
śriyaḥ patir yajña-patiḥ prajā-patir
dhiyāḿ patir loka-patir dharā-patiḥ
patir gatiś cāndhaka-vṛṣṇi-sātvatāḿ
prasīdatāḿ me bhagavān satāḿ patiḥ
Prajā-pati on Jumal Viṣṇu ning Ta on kõikide elusolendite, kõikide
maailmade ja kogu ilu Jumal ja kõikide olendite kaitsja. Jumal lõi selle
materiaalse maailma sellisel moel, et tingimustest sõltuvatel hingedel oleks
võimalus omandada teadmisi, kuidas sooritada
yajñasid (ohverdusi) Viṣṇu
rahuldamiseks ja elada seeläbi ka materiaalses maailmas viibides muretult ning
siseneda pärast oma praegusest materiaalsest kehast lahkumist Jumala
kuningriiki. See ongi tingimustest sõltuva hinge kogu eluprogramm. Sooritades
yajñasid, jõuab tingimustes sõltuv hing järk-järgult Kṛṣṇa teadvuse tasandile
ning muutub igas mõttes jumalakartlikuks.
Kali ajastu jaoks soovitavad
vedalikud pühakirjad
sańkīrtana-yajña ehk Jumala nimede kordamise
transtsendentaalset praktikat, mida tutvustas Jumal Caitanya, soovides päästa
kõiki käesoleva ajastu inimesi.
Sańkīrtana-yajña ja Kṛṣṇa teadvus käivad
käsikäes. Jumal Kṛṣṇa kehastust pühendununa (Jumal Caitanyana) mainitakse
"Śrīmad-Bhāgavatamis" (11.5.32) koos konkreetse viitega
sańkīrtana-yajñale:
kṛṣṇa-varṇaḿ tviṣākṛṣṇaḿ
sāńgopāńgāstra-pārṣadam
yajñaiḥ sańkīrtana-prāyair
yajanti hi su-medhasaḥ
"Käesoleval
kali ajastul teenivad piisava arukusega inimesed
Jumalat, keda saadavad Tema kaaslased,
sańkīrtana-yajña sooritamise läbi."
Teisi
yajñasid, mida vedalikud pühakirjad ette näevad, on käesoleval
kali
ajastul väga raske praktiseerida, samas kui
sańkīrtana-yajña on lihtne ning
kõiki eesmärke teeniv ülev ohverdus, mille praktiseerimist soovitatakse ka
"Bhagavad-gītās" (9.14).
<<<< >>>>